Ny dag och ny månad nya möjligheter!

Tjingeling på er!
Ja det är sant jag är här igen. Och här händer det grejer. Ja var ska jag börja.
Jag kan börja där jag slutade. Vi tjejer hade jätte roligt på tjejkvällen. Det slutade med att jag och Tanja drog till Breeze. Vi har aldrig varit ute tillsammans och vi hade jätte kul. Tack vännen för den trevliga kvällen. Var hemma 6.00. Helt slut i kupan. Mattias har varit i Mexico nu i 2 veckor och kommer nog hem idag eller imorgon.
I söndags blev jag provmedlem i realraggers. Ska bli mysigt att få komma ut med bilen till våren. Ska lära mig att köra denna snygga bil så jag kan glänsa hahaha nä men jag vill öva. Är så jäkla mysigt att köra runt lite. Jaha och sen nalkas det ju bröllop i april. Kanske skrev det sist. Det närmar sig med storm steg. Vi har en del att göra med inköp av kläder present och snacka inte om möhippan. Ohhh good... Men roligt är det så klart....

Nu har vi fått beskedet angående Emmas utredning på BUP. Hon har ADHD. Ja och detta blev ju ingen chock för mig förutom att det smärtade mitt hjärta, att veta att ens dotter har en sjukdom som påverkar hennes liv så oerhört mycket. Vi vet i alla fall vad det är hon lider av och Emma vet också även om hon inte förstår innebörden riktigt så vet hon. Det som gjorde mig glad var att min uppfostran har varit bra och att jag fick mycket beröm av psykologerna då jag berättade om mitt enorma tålamod och det som andra uppfattat Emma som ouppfostrad och att jag är slapp för att jag inte gett henne straff för att hon inte gör som jag säger. Ta er i brasan säger jag... För det är ju så med ADHD barn att de förstår inte lika bra som andra barn och därför så måste man säga till flera gånger innan de kan förstå en uppmaning. T.o.m så man måste förklara ibland exakt hur man gör.... Detta har folk svårt att fatta.... Skönt att som förälder få detta på papper... Det pappret skulle jag bara villa kläma upp i huvudet på folk som anser och som öppnar sin käft alldeles för mycket... För oss som föräldrar innebär detta lite förändringar och jag har så oerhört mycket att bli bättre på.... Mina gränser, och att vara tydlig och att ha rutin på saker är skit viktigt och rutiner är jag lite si sådär med liksom gränser, och har svårt att hålla det som jag en gång sagt. Jag måste öva mer på detta. Nu hoppas jag bara att jag får stöd av min andra hälft som måste hjälpa mig i detta och stötta och som hjälper mig att påminna. Ja har en del att jobba med om man säger som så. Jag och Emmas pappa måste också prata igenom detta ordentligt när han kommer hem. Ja som sagt mycket arbete med detta. Och vi ska gå kurser för att lära oss och jag tänkte ringa till BUP och be att min andra hälft får följa med och lyssna och lära och kanske träffa andra föräldrar i samma situation. Jag återkommer om mer info om hur detta går.

Igår fick jag en ny look. Petra stylade om mig. Ny snygg frisyr och nu har jag min egen hårfärg. Så gött. Skit nöjd. Tack älskade vän.
Nu ska jag bege mig till mamma. Ta en fika och bara snacka lite skit och sen får man se vad som händer. Ha en skön dag alla!

Måste förresten tacka alla mina vänner som fanns för mig vid beskedet av Emmas diagnos. Den dagen var jag totalt knäckt och nu när jag tänker tillbaka på den dagen så får jag tårar i ögonen. Jag var så ledsen så jag grät nästan hysteriskt och när Petra ringde mig så blev det ännu värre. Tack Petra för att du tog dig tid att prata med mig och visa att du fanns där. Sen måste jag ju tacka Camilla som fanns där för att stötta mig genom att förklara saker om hur de tänker och hur jag ska kunna hjälpa Emma och hur vi ska göra för att kunna fungera som en familj. Camilla är uppvuxen med syskon som har samma problem och hon jobbar dessutom med människor med olika sorters behov. tack Camilla du hjälpte mig också väldigt mycket. Och sen vill jag tacka så klart alla andra ni vänner och arbetskamrater som fanns där och som skickade sms och meddelande via facebook och som stöttade mig med era varma ord. Jag älskar verkligen mina vänner, jag har ju också dom bästa!
Kram

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Älskade Lotta... Detta har jag inte vetat om förrän jag läser idag. Gråter jag också... Inte för att Emma fått en diagnos, det är ju egentligen bra för då kan ni ju nu lära er hur ni ska vara så det blir bäst för henne! Nej, jag grät för de fina ord du skrev och för att du verkligen vill lägga ner hela ditt liv och din själ i Emma... Du skriver så fint om henne. Du är verkligen en toppenmamma, Lotta! Lilla fina Emma, nu kommer folk förhoppningsvis få lite mer förståelse också och allt kan anpassas efter hennes behov i skola, hemma etc. Så skönt! Saknar dig mycket ibland. KRAM! Du är stark!

2011-02-02 @ 18:26:09
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Älskade Lotta... Detta har jag inte vetat om förrän jag läser idag. Gråter jag också... Inte för att Emma fått en diagnos, det är ju egentligen bra för då kan ni ju nu lära er hur ni ska vara så det blir bäst för henne! Nej, jag grät för de fina ord du skrev och för att du verkligen vill lägga ner hela ditt liv och din själ i Emma... Du skriver så fint om henne. Du är verkligen en toppenmamma, Lotta! Lilla fina Emma, nu kommer folk förhoppningsvis få lite mer förståelse också och allt kan anpassas efter hennes behov i skola, hemma etc. Så skönt! Saknar dig mycket ibland. KRAM! Du är stark!

2011-02-02 @ 18:27:54
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Blev lite dubbelt där... men det tål att skrivas två gånger! :-) Min mobil som strulade tror jag! KRAM

2011-02-03 @ 21:56:53
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har en kompis som har en dotter med ADHD, du kan läsa hennes blogg:

http://www.grimmestam.com/

2012-11-11 @ 09:34:11
URL: http://lindasbloggen.blogg.se/?tmp=196835

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0